Werken, leuk of kan het beter?

Posted on Posted in blog
Leuk werk is belangrijk

Gemiddeld besteedt een mens bijna 20% van zijn volwassen leven aan werken.
Best veel als je er over na denkt. 

Als ik het over werk heb, bedoel ik overigens niet uitsluitend datgene, waar je voor betaald krijgt.
Maar ik bedoel eigenlijk alles wat je doet, dat enige toegevoegde waarde heeft (voor een ander vaak,  dat dan weer wel)

Nu de uitdrukking "werken tot je erbij neervalt" met de huidige pensioenleeftijd steeds realistischer gaat worden, wordt
het dus ook steeds belangrijker een beetje leuk werk te hebben.

 

Wat maakt werken leuk?

Dat klinkt heel gemakkelijk, leuk werk vinden of houden maar hoe doe je dat en wat maakt je werk leuk?
Helaas heb ik ook het winnende antwoord niet maar wat ik wel weet is, dat als je doet wat je leuk vindt, je eigenlijk nooit hoeft te werken.

Dus probeer eens te beginnen om je huidige werk of je gewenste job onder de loep te leggen.
Wat maakt het leuk? Uiteraard is het super als je je talenten en competenties kwijt kan in je dagelijkse werk.
Maar vaak zijn de sfeer in een bedrijf en de mensen met wie je werkt van een doorslaggevender aard.

 

Manager optimale omstandigheden

Eigenlijk is dit direct een groot pijnpunt in veel organisaties.
Want welk bedrijf heeft iemand in dienst die daar verantwoordelijk voor is?

Mensen op personeelszaken of op HR zouden dit naar mijn idee eigenlijk als één van hun belangrijkste taken moeten hebben.
Zij zouden de tijd en ruimte moeten hebben om gewoon eens een praatje met iemand te maken, hoe het gaat, wat beter kan.
Wat iemands ambities en wensen zijn, wat het werk leuk of juist bijna ondragelijk maakt.

En dan is het al een stuk gemakkelijker om met al die informatie ook daadwerkelijk iets te gaan doen.
Er echt voor te zorgen dat de werknemers happy zijn.
Want iedereen snapt, dat je beter en meer werk aflevert als de omstandigheden een beetje meezitten, zowel privé als zakelijk.

 

Tijd

Nu is het niet zo dat HR- en personeelsfunctionarissen dit niet doen of willen maar vaak ontbreekt ze simpelweg de tijd hiervoor.
Gewoonweg door alle administratieve rompslomp, door veel bijtaken of andere klusjes, die ervoor zorgen dat ze niet meer toekomen aan
hetgeen, waarvoor ze eigenlijk zijn opgeleid.

 

Uitbesteden?

En dát vinden wij nu eeuwig zonde. En ook nergens voor nodig want er is een oplossing voor.

Praat eens met ons of met andere bedrijven, die ook dit soort diensten verlenen.
Want door administratieve taken op de juiste wijze uit te besteden, is er gewoon meer tijd voor de mensen in een bedrijf.

Wedden dat het resultaat vele malen opweegt tegen de investering?